بررسی منظم آرنز بودن جبر b a

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید بهشتی
  • نویسنده حسین دانشمند
  • استاد راهنما علیرضا حسینیون
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1376
چکیده

در سال 1951 آر. آرنز دو ضرب روی a" تعریف نمود که به ضرب آرنز چپ و ضرب آرنز راست موسوم اند. تحت هر یک از این دو ضریب a" تبدیل به یک جبر باناخ می شود. اگر این دو ضریب روی a" بر هم منطبق باشند جبر a را منظم آرنز می گوئیم. یک مسئله مهم و طبیعی بررسی ساختارهای جدیدی از جبرهای منظم آرنز است . بدیهی است که یک زیر جبر بسته از یک جبر منظم آرنز، منظم آرنز و جبرهای خارج قسمتی از یک جبر منظم آرنز نیز منظم آرنز است . آرنز ثابت نمود که i i(ai)1 منظم آرنز است اگر و فقط اگر هر یک از ai ها منظم آرنز باشند همچنین در [22] ثابت شده است که i iiiai لزومی ندارد منظم آرنز باشد حتی اگر هر یک از ai ها با بعد متناهی باشند. فرض کنید a و b دو جبر باناخ باشند روی فضای تانسوری تصویری a b از a و b یک ضرب وجود دارد که آنرا به یک جبر باناخ تبدیل می کند. در این رساله منظم آرنز بودن جبر a b مورد بررسی قرار خواهد گرفت . در فصل (1) تعاریف و مقدمات ، ضربهای آرنز و نتایج اولیه و فضاهای ضرب تانسوری را a مورد بررسی قرار خواهیم داد. همانطوری که در این فصل خواهید دید معمولا معیار f عمومی برای تصمیم گیری در باره منظم آرنز بودن جبر a حد دوگانه است . به عبارت دیگر منظم آرنز است اگر برای هر دو دنباله کراندار (xn) و (ym) در a و برای هر limn limm f(xnym)limm limn f(xnym) اما در استفاده از این روش برای جبر a b با عبارتهای پیچیده ای مواجه می شویم لذا در فصل (2) روش دیگر برای برای این منظور موسوم به فرمهای دو خطی دو منظم بیان می کنیم. در این فصل اولین قضیه اصلی این رساله بیان گردیده است (قضیه 4-2) این قضیه یک شرط لازم و کافی برای منظم آرنز بودن جبر a b را ارائه می کند. در این فصل منظم آرنز بودن جبرهای (1 p<)lp a و (1<p)lp(g) a و c(g) a (g گروه توپولوژی فشرده) برای هر جبر منظم آرنز a ثابت می شود. عامل اصلی اثبات در اینجا فشرده بودن ضرب در جبرهای lp و lp(g) است . از این قضیه همچنین منظم آرنز بودن جبر c(k) a وقتی k یک فضای فشرده پراکنده و a منظم آرنز دوگان a شامل هیچ زیر فضای ایزومورف با c0 نیست ، را در فصل (4) نتیجه می گیریم. در فصل (5) در ابتدا نامساوی گروتند یک (gerothendick) را بیان و ثابت می کنیم سپس منظم آرنز بودن جبرهای c(k) c(k)، l () l ()، l l، a(d) a(d)، h (d) h (d)،a(d) c(s) و h (d) c(s)، a(d) h (d) که k و s دو مجموعه فشرده و a(d) جبر دیسک و h (d) کلاسهای هاردی روی گوی واحد d از اعداد مختلط می باشند، ثابت می شود. اساس کار این رساله، مقاله ای است که توسط آقای ali ulger در سال 1988 ارائه و در مجله: transactions of the american mathematical society به چاپ رسیده است .

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

منظم بودن آرنز جبر عملگرها روی فضای باناخ

در این پایان نامه با یک اثبات کوتاه نشان می دهیم اگر e فضای باناخ انعکاسی باشد آنگاه (b(e جبر باناخ عملگرها روی e با ضرب ترکیب منظم آرنز است و برخی از نتایج که شرایط ضروری روی e برای منظم آرنز بودن (b(e می باشند را بیان می کنیم و نشان می دهیم فضای باناخ انعکاسی مانند e هست که (b(e منظم آرنز نیست.

15 صفحه اول

منظم آرنز بودن مدول های باناخ

در این پایان نامه ملاک ساده ای برای منظم آرنز بودن نگاشت های دو خطی در فضاهای نرم دار که بویژه در عمل مدول های باناخ به کار می روند را ارائه می دهیم و سپس شرایطی را که تحت آن ها خود الحاق دوم از یک مشتق به دوگان مدول باناخ باز هم یک مشتق باشد را بررسی خواهیم کرد.

15 صفحه اول

منظم آرنز بودن جبر های باناخ به طور ضعیف دنباله ای کامل

در این پایان نامه خواهیم دید اگر a یک جبرباناخ غیر یکدار بایک همانی تقریبی کران دار باشد آن گاه زیر جبر غیر یکدارbازa با یک همانی تقریبی کران دار دنباله ای وجوددارد و هم چنین a نمی تواند هم منظم آرنز و هم به طور ضعیف دنباله ای کامل باشد .

15 صفحه اول

آرنز منظم بودن جبرهای حاصل از نرم های تنسوری

در این پایان نامه در نظر داریم، ضرب های آرنز را روی دوگان دوم جبرهای عملگرها، روی یک فضای باناخ بررسی کنیم. برای این منظور، ابتدا عملگرهای –?هسته ای را تعریف می کنیم که شامل عملگرهای تقریب-پذیر و هسته ای نیز می شوند. همچنین به مطالعه ی مراکز توپولوژیکی دوگان دوم این جبرها می پردازیم و خواهیم دید که تحت چه شرایطی مراکز توپولوژیکی این جبرها متمایز و به طور اکید، مشمول در فضای دوگان دوم و شامل فضا...

15 صفحه اول

عمل های مدولی منظم آرنز

در این پایان نامه، ابتدا به بررسی منظم آرنز بودن عمل های مدولی یک a- مدول باناخ چپ یا راست می پردازیم. همچنین شرایط لازم برای منظم آرنز بودن یک جبر باناخ توسط تجزیه *a با **a را بیان می کنیم. در پایان به معرفی جبرهای باناخ مثلثی پرداخته و با استفاده از این جبرها به برخی از سولات مطرح شده در مقاله لایو و اولگر در مرجع (16) پاسخ اصلی.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید بهشتی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023